کد مطلب: 324
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
خرید الکترونیکی

برابر ماده 37 قانون تجارت، هر خریدار باید حداقل 7 روز کاری، وقت داشته باشد که از خرید خود منصرف شود و در صورت اعلام انصراف نیز مجبور به پرداخت جریمه یا حتی بیان دلیل نیست.

وقتی گزینه تایید را حین خرید یا فروش الکترونیکی فشار دهید، قرارداد منعقد می‌شود و خرید تمام است، اما بد نیست این را نیز بدانید که قبل از خرید، فروشنده باید اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهد:


1-مشخصات فنی

شما به عنوان خریدار باید از تمام اطلاعات فنی و ویژگی های کاربردی کالا یا خدماتی که می خواهید خریداری کنید، اطلاع داشته باشید.

2-هویت محصول

خریدار علاوه بر نام و اطلاعات کلی محصول باید اطلاعات دیگری مانند هویت تامین کننده، نام تجاری که تحت آن نام به فعالیت مشغول است و نشانی فروشنده را بداند. این اطلاعات در صورت بروز مشکل و نیاز به شکایت از فروشنده به درد خریدار می خورد.

3-آدرس

داشتن آدرس فروشنده در دنیای مجازی اهمیت زیادی دارد. این آدرس شامل پست الکترونیکی، شماره تلفن یا هر روشی می‌شود که مشتری در صورت نیاز بتواند یا فروشنده ارتباط برقرار کند.

4-اعلام هزینه‌ها

فروشنده مجازی موظف است تمام هزینه هایی را که خریدار باید پرداخت کند، در اختیارش قرار دهد. خریدار باید درباره قیمت کالا یا خدمات، میزان مالیاتی که باید بپردازد، هزینه حمل و هزینه های تماس آگاه باشد.

5-زمان و شرایط پیشنهاد

به هر حال، کالا پیشنهادی است که توسط فروشنده در فضای مجازی در اختیار خریدار قرار گرفته است خریدار باید بداند که این پیشنهاد تا چه زمانی برقرار است و در ضمن در چه شرایطی می تواند این کالا را به دست بیاورد منظور از شرایط هم ترتیب و نحوه پرداخت، شرایط تحویل و فسخ قرارداد، ارجاع در صورت خراب بودن کالا و خدمات پس از فروش می شود.
 

در قانون تجارت الکترونیک برای مشتری قبل از عقد قرارداد یا همان خرید کالا در نظر گرفته شده است اطلاع از شرایط فسخ قرارداد است.

در این باره بدانید که برابر ماده 37، هر خریدار باید حداقل 7 روز کاری، وقت داشته باشد که از خرید خود منصرف شود و در صورت اعلام انصراف نیز مجبور به پرداخت جریمه یا حتی بیان دلیل نیست. تنها هزینه ناشی از فسخ قرارداد برای مشتری، هزینه پس فرستادن کالا است.

منبع: میزان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =